Höst.


Jag sover fortfarande med fönstret öppet, men visst är det höst i luften endå? Måste säga att jag älskar mitt rum. Bilden tog jag nyss. Mitt fönster vätter emot innegården som fan aldrig sover. Härom natten vaknade jag klovkan 04.10 av att någon skramlade och grejjade utnför fönstret. Gick upp och kollade ut för att upptäcka att det inte bara var någon granne som uppenbarligen mekade med moppen, utan det satt även någon och åt med tända ljus på innegården. VAD FAN?? Vem gör sådant? Jag hade inte ens vågat sitta där ute själv om någon betalat mig! Men, men.. bara i Oslo.

På tal om höst så kommer jag att åka hem till Kalmar i slutet av september, till konstnatten. Om ni frågar mig är ju fan Ölands Konstnatt årets höjdpunkt (efter julafton)! Då vill jag ta på mig stickad tröja och mössa, dricka lådvin i bilen, kolla på konst, dricka varm choklad och lyssna på Bob Dylan. Efter konstnatten vill jag åka ut till pappa och dricka öl i bastun mitt i natten medan vi ser hur dimman lägger sig över Läckeby.



Ute hos pappa i slutet av augusti -10.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0